Sådan bliver du minikonfirmand 2023/2024

Alle børn på 3. klassetrin inviteres til at blive minikonfirmander ved Butterup og Tuse Kirker.

Som minikonfirmander får børnene mulighed for at lære mere om kristendom og blive fortrolige med kirken, og det der foregår her.

Vi skal på opdagelse i kirken, snakke med præsterne, møde graveren, afprøve orglet, udforske kirkegården og meget mere. Vi lægger op til, at det bliver nogle hyggelige, kreative og sjove timer i godt selskab.

Det er et forløb på 7 eftermiddage efter skoletid. Vi sørger for, at børnene bliver hentet på skolen i bus og kørt retur til skolen efter undervisningen.

I år er der tre 3. klasser på Tuse Skole. Derfor tilbyder vi efterårsforløbet til 3.A og halvdelen af 3.C. Den anden halvdel af 3.C får muligheden sammen med 3.B til foråret.

Man tilmelder sig via formularen, der er knyttet til ens klasse.

OBS, at 3.C kan melde sig på enten efterårs- eller forårsholdet, dog max. 11 på hvert hold. Formularen lukker automatisk ved 11 tilmeldinger.

I begyndelsen af september 2023 besøger jeg derfor 3.A og 3.C og har en invitation med under armen. Her snakker jeg lidt med børnene om minikonfirmandforløbet.

3.B får besøg i løbet af januar 2024 og begynder som minikonfirmander i februar 2024.

Tilmelding for børn i 3.B tryk på dette link.

Tilmelding for børn i 3.C forår 2024 tryk på dette link.

Hvis I har nogle spørgsmål i forbindelse med tilmeldingen, er I velkomne til at kontakte minikonfirmandunderviser Birgitte Riese-Nielsen på mail biri@km.dk eller tlf. 21 83 29 93. Jeg træffes bedst tirsdag til torsdag kl. 10-12.

Jeg glæder mig til at møde jer.

Birgitte Riese-Nielsen
Kirke- og kulturmedarbejder