Sådan bliver du minikonfirmand 2023/2024

Alle børn på 3. klassetrin inviteres til at blive minikonfirmander ved Butterup og Tuse Kirker.

Som minikonfirmander får børnene mulighed for at lære mere om kristendom og blive fortrolige med kirken, og det der foregår her.

Vi skal på opdagelse i kirken, snakke med præsterne, møde graveren, afprøve orglet, udforske kirkegården og meget mere. Vi lægger op til, at det bliver nogle hyggelige, kreative og sjove timer i godt selskab.

Det er et forløb på 7 eftermiddage efter skoletid. Vi sørger for, at børnene bliver hentet på skolen i bus og kørt retur til skolen efter undervisningen.

I slutningen af september besøger jeg 3.A med en invitation og snakker med børnene om minikonfirmandforløbet. Første gang bliver torsdag d. 3. oktober 2024. Vi holder afslutning for minikonfirmanderne og deres familier tirsdag d. 26. november fra kl. 17-19 i forbindelse med vores børnegudstjeneste Fadervor og foder.

Tryk her for tilmelding til minikonfirmandundervisning for 3.A.

3. B får besøg i slutningen af januar 2025 og begynder som minikonfirmander i februar 2025.

Hvis I har nogle spørgsmål i forbindelse med tilmeldingen, er I velkomne til at kontakte minikonfirmandunderviser Birgitte Riese-Nielsen på mail biri@km.dk eller tlf. 21 83 29 93. Jeg træffes bedst tirsdag til torsdag kl. 10-12.

Jeg glæder mig til at møde jer.

Birgitte Riese-Nielsen
Kirke- og kulturmedarbejder